Didactica: tradiţie, actualitate, perspective – o nouă ediție
- 125 views
Aspecte ale didacticii generale și didacticii aplicative au fost discutate în ediția din acest an a Conferinței științifice internaționale cu genericul Didactica: tradiţie, actualitate, perspective. Forumul s-a desfășurat on-line, în perioada 21-22 mai, și a fost organizată de Catedra de limba română și terminologie medicală a Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” în colaborare cu Universitatea ,,1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, România, Universitatea Holy Cross din Kielce, Polonia, Universitatea de Stat din Penza, Federația Rusă, şi Universitatea Lituaniană pentru Ştiinţe ale Sănătăţii din Kaunas.
Conferențiarul Argentina Chiriac, șefa Catedrei de limba română și terminologie medicală, a menționat că această conferință a întrunit specialiști în științe ale educației și practicieni – profesori din învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal. „Lucrările prezentate sintetizează rezultatele cercetărilor actuale din domeniu, conturează modele teoretice, analizează tendințele noi din spațiul educațional românesc și european, oferind în același timp exemple de bune practici, utile cadrelor didactice în curs de formare sau aflate la început de carieră”, a precizat conferențiarul.
Ioana Todor, șefa Departamentului Pentru Pregătirea Personalului Didactic, Universitatea ,,1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, a venit cu un mesaj de mulțumire în adresa participanților la evenimentul științific, menționând că împotriva condițiilor pandemice rămânem fideli frumoaselor tradiţii care contribuie la construirea şi promovarea identităţii profesionale a fiecărui cadru didactic sau cercetător.
Printre cele mai relevante subiecte abordate în cadrul celor 8 secțiuni ale conferinței au fost: Învățarea on-line cu ajutorul instrumentelor sincrone și asincrone; Integrare și mediere - aspecte praxiologice de formare a competențelor lexicale din perspectiva activităților interactive; Rolul discursului didactic în procesul de predare-învățare-evaluare; Valențele formative ale reflecției personale în studiul disciplinelor pedagogice la nivel liceal și universitar; Pseudochisturile pancreatice la copil. Spectrul etiologic. Abordarea diagnostică. Tratament; Incursiuni educaționale în cercetarea problematicii securității umane și siguranței persoanei.
Pe parcursul celor 2 zile în care s-a desfășurat conferința, participanții au asistat și la workshopul „De la starea de bine a cadrelor didactice, la starea de bine a elevilor/studenților”, unde s-a analizat modelul PERMA – teoria stării de bine.
Preluarea informației de pe site-ul USMF „Nicolae Testemițanu” poate fi efectuată doar cu indicarea obligatorie a sursei și a linkului direct accesat pe www.usmf.md.
Comentarii