Parteneriate pentru atragerea studenților internaționali și schimb de experiență

Publicat: 17.12.2025

 

administratia usmf Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Republica Moldova își va extinde colaborarea cu instituții de profil din India, în vederea atragerii la studii a cetățenilor străini, promovării schimbului de experiență și dezvoltarea unei cooperări academice complexe, în beneficiul ambelor țări.

Despre aceste aspecte au discutat Amarendra Singh, consultant în managementul businessului (companie de recrutare din India), și Mihai Rusu, reprezentantul unei companii de investiții din România, cu reprezentanții Universității: prim-prorectorul Olga Cernețchi, prorector pentru activitate didactică și management academic, prorectorul pentru managementul economico-financiar Victoria Craveț, decanul Facultății de Medicină nr. 2 – Mircea Bețiu, șefa Departamentului Relații Externe și Integrare Europeană – Evelina Gherghelegiu, șeful Departamentului Documentare și Recrutare a Cetățenilor Străini – Igor Cemortan, șefa Departamentului Juridic și Resurse Umane – Tatiana Novac, precum și șefa Departamentului Comunicare și Relații Publice – Silvia Ciubrei.

Potrivit prim-prorectorului, universitatea noastră este interesată de atragerea și menținerea unui flux stabil de studenți internaționali, în special din India, fapt pentru care procesul de admitere este organizat de două ori pe an. De-a lungul celor peste 80 de ani de activitate, instituția noastră s-a afirmat ca o universitate de prestigiu, programele de studii fiind adaptate la standardele educației europene. Până în prezent, în cadrul instituției au fost formați peste 51 000 de specialiști, care sunt apreciați atât în țară, cât și peste hotarele ei.

Prim-prorectorul s-a referit și la taxele de studii, „care sunt justificate prin investițiile constante în modernizarea procesului educațional și de cercetare. Studiile pentru studenții din India se desfășoară în limba engleză. Studenții beneficiază de condiții bune de trai, cu respectarea particularităților culturale și religioase, asigurând locuirea băieților și fetelor în cămine separate – o practică apreciată de studenți și de familiile acestora”.

delegati indiaUn aspect important pentru studenții străini îl constituie recunoașterea diplomei de studii. În conformitate cu cerințele Consiliului Național Medical al Indiei, formarea specialiștilor în medicină presupune parcurgerea a 54 de luni de studii universitare, urmate de 365 de zile de stagiu clinic postuniversitar. În același timp, cadrul legislativ național, reglementat prin Codul educației al Republicii Moldova, stabilește  durata de șase ani pentru programul de studii Medicină, care întrunește cele 54 de luni de studii solicitate. Pentru a facilita integrarea absolvenților în sistemul de sănătate al Indiei, universitatea noastră a depus eforturi considerabile în vederea creării cadrului legal necesar efectuarea stagiului clinic de către absolvenții din India. În prezent, primii trei studenți internaționali se află deja în această etapă de formare postuniversitară”, a menționat prim-prorectorul Olga Cernețchi.

Potrivit lui Amarendra Singh, în India există o cerere ridicată de specialiști în domeniu sănătății, dar și un număr foarte mare de tineri interesați de studii medicale. Această realitate și concursul mare generează un interes sporit pentru efectuarea studiilor medicale în străinătate, în cadrul unor instituții prestigioase care oferă formare de calitate și diplome recunoscute la nivel internațional. 

Delegatul indian și-a exprimat disponibilitatea de a intermedia inițierea unui parteneriat cu o universitate de prestigiu din India, în vederea recrutării, facilitării schimbului de studenți și de experiență între personalul academic al ambelor instituții. 

administratia usmf
usmf
universitate
studii
cetățeni străini
cooperare academică

Preluarea informației de pe site-ul USMF „Nicolae Testemițanu” poate fi efectuată doar cu indicarea obligatorie a sursei și a linkului direct accesat pe www.usmf.md.

SOCIAL MEDIA

Comentarii