Pedagogie activă în predarea disciplinelor medicale și a limbii franceze de specialitate
- vizualizări: 198
Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Republica Moldova a gazduit atelierul „La pédagogie active dans l’enseignement des spécialités médicales et de langue française de spécialité” (Pedagogie activă în predarea disciplinelor medicale și a limbii franceze de specialitate), desfășurat în format on-line, în perioada 30 noiembrie-4 decembrie curent.
Evenimentul a fost organizat de Catedra de limbi moderne cu suportul Departamentului Didactic și Management Academic și a Departamentului Relații Externe și Integrare Europeană ale Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu”. Seminarul este parte a proiectului cu același nume, finanțat de Agenția Universitară a Francofoniei (AUF) în cadrul apelului Ateliere de Inovare pedagogică prin TIC pentru anul 2020, lansat de AUF la începutul anului curent.
Atelierul a fost moderat de către Imen Khanchel, profesor universitar la Școala Superioară de Comerț din Tunis, Tunisia, cu participarea profesorilor francofoni de specialitate de la diferite catedre și a profesorilor de limbi străine de la Catedra de limbi moderne, din cadrul universității noastre.
Ala David, asistent universitar, coordonator de proiect, a menționat că obiectivele seminarului au fost stabilite de comun acord cu profesorul Khanchel și au fost orientate spre definirea principiilor pedagogiei active și adaptarea lor la procesul de instruire propriu fiecărei discipline. „Pe parcursul zilelor de formare au fost discutate caracteristicile pedagogiei active în raport cu cea tradițională, metodele active care pot fi sau sunt deja utilizate în practica pedagogică de către profesorii din cadrul Universității: studiu de caz, situații de problemă, lucrul în echipă, jocul de rol etc. În același timp, a fost abordată problema motivației, factorii externi și sursele ce o pot influența, cât și rolul profesorului în procesul de ghidare a studentului spre dezvoltarea noilor competențe”, a punctat Ala David.
În opinia Danielei Eșanu-Dumnazev, conferențiar universitar, șef al Catedrei de limbi moderne, acest atelier a devenit un eveniment interdisciplinar, intercultural și intercontinental, cu o comunicare autentică în limba franceză.
„Atelierul a fost o oportunitate pentru a face un schimb de experiență și opinii asupra metodelor care sunt utilizate atât de profesorii din cadrul disciplinelor fundamentale cât și cele clinice, de a discuta despre posibilitățile de combinare a metodelor tradiționale de predare și evaluare cu cele specifice pedagogiei active”, a remarcat Virginia Șalaru, conferențiar universitar, șefa Secției managementul calității academice din cadrul Departamentului Didactic și Management Academic.
La rândul său, Imen Khanchel a mulțumit profesorilor pentru schimbul de experiență și expertiză, pentru deschidere și comunicare fructuoasă pe parcursul acestor zile.
În cadrul proiectului AUF sunt incluse și alte activități, preconizate să fie realizate pe parcursul anului universitar în curs.
Preluarea informației de pe site-ul USMF „Nicolae Testemițanu” poate fi efectuată doar cu indicarea obligatorie a sursei și a linkului direct accesat pe www.usmf.md.
Comentarii